רבה של אומן בריאיון מהמטוס: "יש כאוס נוראי, עוברים מכות והשפלות"

אסתי פלד No Comments on רבה של אומן בריאיון מהמטוס: "יש כאוס נוראי, עוברים מכות והשפלות"

ישראל שנור חסיד ברסלב הנמצא בציון באומן, ורבה של אומן הרב יעקב ג'אן, בריאיונות מיוחדים ל'מהדורה המרכזית' ומספרים מהשטח את כל הקשיים הנוראים והגדולים שעוברים על כלל חסידי ברסלב שמנסים להיכנס לאוקראינה. ההתעללות, המכות, וההשפלות שעוברים החסידים יחד עם ילדיהם והמתווה אותו מבקשים החסידים שהממשלה תאשר | מיוחד

צילום: פלאש 90
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב לשיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

בהשערה כללית יש כ-2000 איש כעת בעיר אומן. לגבי השמירה על ההנחיות באזור הציון אומר ישראל שנור, "אני יחסית די מופתע מההתנהלות של ברסלב שהיא מחולקת בין הרבה כיתות וזרמים, אני מוקסם מהעמידה על ההוראות. באוקראינה צריך לחבוש מסכות רק במקומות סגורים ועל כך הן עומדים".

אני לא יודע את מי להאשים בהפרעה לטיסות, אבל כולם יודעים שחסיד ברסלב מצוי ימסור את נפשו בכדי להגיע לרבו. יש הרי התקהלויות רבות ואין עליהום ועכשיו על ברסלב כולם מתנפלים. צריך להיות חכמים מול הברסלבים, ולא לנסות להכניע אותנו. המציאות היא שאנשים יגיעו לכאן נרצה או לא נרצה וזאת מציאות מאוד כואבת ומבישה.

על המתווה אומר שנור, "אנחנו רוצים מתווה שלא סופר אנשים, כמו שיש בבתי מלון, לפי תפוסה של 60%. כמה אנשים יכולים להיכנס לאומן. התיקון הכללי יהיה השנה במתכונת אחרת ולא כולם בייחד. בנוסף גם הקלויז נניח לא יהיה מלא כמו בכל שנה".

תראו תמונות מהיום, "הכו יהודים במטוס עצמו לא נתנו לרדת. יהודים ישארו במטוס אבל גויים יורדים מהמטוס. זה מחזיר אותנו לתקופות אפילות. מי שנתן את הגיבוי לכך הוא גמזו".

הרב יעקב ג'אן רבה של אומן שטס ברביעי האחרון בזמן שהיה מותר לטוס מצרפת לקייב, התראיין מהמטוס תוך שהם מוקפים בשמירה של חיילים ושוטרים ל'מהדורה המרכזית' וסיפר על מה שקורה בשדה התעופה מהשטח, "מה שקורה באומן זה כאוס נוראי. חסידי ברסלב תקועים בכל מיני מקומות, עוברים מכות השפלות ילדים קטנים זורקים על ספסלי המטוס".

לדברי רבה של אומן: "הכאוס היה יכול להימנע, ממשלת ישראל סיכלה את המתווה . זה גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בו".

הריאיון המלא עם רבה של אומן:

צילום: פלאש 90

החבלה בידו של חסיד ברסלב מאלימות במטוס לאומן:

 



0 תגובות